Acerca do Campónio

Benvindo à Página do Campónio, marca detida pela Farmer Experience - Animação Turística Unipessoal LDA. O conteúdo e a infraestrutura desta Página, assim como o serviço de reservas turísticas online, são dirigidos, prestados, fornecidos e propriedade da Farmer Experience, sob as leis de Portugal e responsável pelas experiências turísticas referidas anteriormente.

O escritório da Farmer Experience fica localizado na Startup Santarém, Largo do Infante Santo - Sala 12, 2005-246 Santarém, Portugal.

Para usar a nossa Página, terá de aceitar os nossos Termos e Condições. Eles são importantes e contém muitas divulgações legais, que deverá ler cuidadosamente, incluindo termos de venda utilizados quando faz uma compra à Farmer Experience - Animação Turística, através da Página da internet da marca campónio, e também termos, especificando o uso permitido da Página.

Aceitação dos termos e condições

Farmer Experience - Animação turística dirige esta Página, http://www.camponio.com, ou qualquer outra aplicação, através de qualquer meio (de agora em diante designado de modo geral como “Página” neste documento de Termos e Condições.)

Ao usar a nossa Página e os serviços da Farmer Experience através da Página, você ( “você”, “utilizador final” ou “ele”) aceita estes Termos e Condições, assim como a Politica de Privacidade e outras regras aplicáveis ao uso da Página e à contratação de serviços disponibilizados pela Farmer Experience.

O termo “usar” inclui qualquer pessoa ou entidade que aceda, use e se registe na Página. Os Termos e Condições aqui mencionados, tornam-se o único contrato vinculativo. Se não aceita os termos deste acordo, pare imediatamente de aceder à Página e não use qualquer produto da Farmer Experience ou adquira qualquer produto disponibilizado pela Página.

Durante o processo de registo o utilizador deverá indicar se aceita estes Termos e Condições, assim como a Política de Privacidade em vigor.

Para isso, leia, por favor, detalhadamente o conteúdo destes Termos, visto conterem informações importantes acerca dos seus direitos, o modo como obtemos e tratamos os seus dados pessoais, assim como, as regras aplicadas à relação e ao vínculo entre a Farmer Experience e o utilizador.

O seu acesso a esta Página e o respetivo uso, constitui a sua concordância e aceitação destes termos de utilização, assim como de qualquer outro documento, mencionado neste. Ao aceitar estes Termos e Condições, está a declarar que tem pelo menos 18 anos, que tem condições de estabelecer um contrato vinculativo, e uma obrigação legal, de acordo com a lei civil portuguesa e as leis do comércio eletrónico, aprovado pelo Dec. Lei 7/2004,07.01.

Na medida permitida por lei, estes Termos e Condições e o fornecimento dos nossos serviços regem-se em conformidade com a lei portuguesa e qualquer disputa decorrente destes termos e condições gerais e dos nossos serviços deve ser exclusivamente submetida à jurisdição competente.

Mudança deste acordo

Reservamos o direito de, em qualquer momento, interromper, suspender ou modificar qualquer parte deste acordo, sempre que se considere necessário ou desejável. Estas alterações entrarão imediatamente em vigor tanto para os novos utilizadores desta Página, como para os já existentes. Serão também aplicadas aos vouchers comprados após a data da alteração, ou a partir do momento em que esta é transmitida ao utilizador, prevalecerá o que ocorrer primeiro.

Sugerimos que reveja os nossos Termos de Utilização com alguma regularidade, para se assegurar que se mantém informado sobre qualquer alteração da respetiva Página. A utilização da Página, após a atualização destes Termos de Utilização, vai ser considerada como a aceitação dos Termos de Utilização alterados.

Também reservamos o direito de modificar, abandonar, ou cessar qualquer aspeto ou característica dos nossos serviços na Página incluindo, mas não limitado, a requisitos para o acesso ao uso das experiências do turista.

Divergências

Faremos todos os esforços necessários para resolver qualquer divergência que possa surgir com a Farmer Experience. Se esses esforços falharem, ao usar esta Página (wwww.camponio.com) está a concordar que qualquer reclamação, disputa ou discussão que possa surgir contra a Farmer Experience, relacionado de alguma forma com este contrato, com a nossa Página ou a aquisição de qualquer experiência, será resolvido no Tribunal e em nenhum outro.

 

Abrangência dos novos serviços

 

 

Através da Página da internet, nós (www.camponio.com) providenciamos uma plataforma online, através da qual pode aprender, selecionar, planear e adquirir as experiências com os produtores.

Na referida Página é definido o conteúdo de cada serviço/experiência, as suas condições específicas e ainda onde começa e acaba a respetiva experiência.

Caso não seja selecionado a opção " transporte", as despesas de deslocação, tanto para o local do início da experiência, como do local do fim da experiência para o seu destino, são da responsabilidade do cliente.

A Farmer Experience irá disponibilizar por email e por voucher após pagamento, a melhor forma de se deslocar ao local para o início da experiência, assim como a morada da exploração.

A Farmer Experience coloca à disposição um serviço de informação adicional acerca das experiências, o contexto em que elas surgem, assim como os eventos e atividades de “fazer e ver” que o turista pode fazer na nossa área de negócio.

Esta informação tem como objetivo ajudar o turista a otimizar o seu tempo durante a sua estadia, tirando o máximo proveito possível.

Os nossos serviços estão somente disponíveis para uso pessoal e não-comercial. Por isso não é permitido a sua revenda; deep-link; uso; cópia; controlo (ex. spider, scrape) display; download ou reprodução de qualquer conteúdo ou informação; software; produtos ou serviços disponíveis na nossa Página, para qualquer actividade comercial ou concorrencial, a não ser que haja uma autorização expressa da Farmer Experience nesse sentido.

Descrição dos nossos serviços

A Farmer Experience é responsável por organizar e entregar produtos designados por “experiências” direcionadas para um turista nacional e internacional DIY (faça você mesmo), que aprecia e valoriza o contacto com a agricultura, pessoas e tradições das áreas geográficas que abrangemos.

Estas experiências são direcionadas para adultos com autonomia. A não ser que a experiência defina uma faixa etária diferente ou outro género de limite, poderão ainda participar os seguintes indivíduos:

  • crianças até aos 12 anos, desde que acompanhados por um adulto;
  • indivíduos com necessidades específicas, se acompanhados por adultos autónomos, legalmente imputáveis para assumir esta responsabilidade.

A Farmer Experience trabalha diretamente com os seus clientes, assumindo todas as responsabilidades pelos serviços prestados pelos seus fornecedores e parceiros estabelecidos.

A Farmer Experience não pode ser responsabilizada por circunstâncias de força maior, derivadas da vontade de Deus, ou outras causas, que estejam fora do nosso alcance como greve, distúrbios, guerras, e conflitos civis, ou ainda fenómenos naturais, terramotos, furacões, cheias, alterações, atrasos e/ou cancelamento de voos ou outro meio de transporte que impeça o disfrutar da experiência.

Depois de entrar na Página, o turista indica o período de tempo que pretende ficar na área geográfica onde trabalhamos (dia e hora de chegada e partida) e seleciona de uma lista pré-definida, as suas preferências temáticas para a seleção da experiência.

Baseada nestas hipóteses a Página sugere/ enumera um conjunto de experiências que melhor se adequam às preferências selecionadas para o período de permanência.

A descrição da experiência, assim como o que está incluído ou não, está descrito na Página.

O direito de comprar e participar em qualquer experiência incluída na Página, constitui uma aceitação expressa e inequívoca por parte do cliente destes Termos e Condições, assim como as condições específicas, definidas na própria experiência, que é considerada uma parte integrante do contrato da entrega da experiência.

Reservas do campónio

Para reservar a experiência que deseja, deverá indicar para cada uma delas: o número de adultos que participam e o número de crianças com menos de 12 anos.

Depois durante o processo de reserva, terá de indicar se algum dos participantes, adulto ou criança tem necessidades específicas. Em caso afirmativo terá de especificar na parte “mais informações”, qual o género de necessidades específicas; o grau de limitação e as precauções que devem ser levadas em consideração.

A Farmer Experience não é responsável: pela indicação incorreta do número de participantes; pelo número e idade de crianças participantes; o número de pessoas com necessidades específicas (indicadas no número de adultos identificados); a falta de informação ou mesmo informação incorreta acerca das necessidades específicas; o grau de limitação que implica cuidados a estes indivíduos assim como outras informações que são especificamente solicitadas no impresso da experiência.

Nestas circunstâncias a Farmer Experience reserva-se o direito de não permitir, na experiência, a participação de pessoas sobre as quais haja falta de informação precisa, e que deste modo impeçam uma prestação de serviços adequada.

A recusa no ingresso, ou a apreciação parcial dos nossos serviços, causada por informação incorreta ou insuficiente, por parte do cliente durante o ato da aquisição, não dará lugar a reembolso ou outra forma de compensação por não ter disfrutado do serviço.

Quando faz a reserva de uma experiência, o turista estará a registar-se para a participação de uma experiência selecionada no tempo e local, especificada no registo de reservas. Contudo todas as experiências têm um número mínimo de participantes, e por isso a Farmer Experience reserva-se o direito de cancelar a experiência se este número não for atingido.

A reserva da experiência só será válida depois de efetuar o pagamento, por outras palavras, depois da compra. Depois receberá um e-mail com as informações do registo da experiência.

Se o número mínimo de participantes for atingido com a sua reserva, receberá imediatamente um e-mail a confirmar a sua reserva. De outro modo, a sua reserva aparecerá como PENDENTE.

Em algumas experiências a reserva será somente confirmada, depois de verificar a disponibilidade do local, o que pode demorar mais um dia, após termos garantido o número mínimo de participantes.

Se a experiência for considerada PENDENTE, o prazo (ou a garantia da realização da experiência) será indicada. A Farmer Experience informará o turista se a experiência se realizará ou não, até ao prazo limite.

Em caso de cancelamento de uma experiência PENDENTE, A Farmer Experience informará o utilizador por e-mail (para o endereço eletrónico indicado no registo do cliente) e também atualizará o estado da reserva, na área pessoal do cliente.

O desfrutar da experiência

Para poderem usufruir da experiência, os clientes da Farmer Experience, deverão estar no local e hora indicados no voucher. O utilizador tem de apresentar o voucher em papel ou em formato digital ao responsável pela experiência, assim como um documento de identificação, que deverá corresponder ao nome fornecido na Página, no momento da reserva.

Não haverá lugar a reembolso, se o cliente ou utilizador chegar com um atraso superior a 15 (quinze) minutos, considerando a hora e lugar previamente agendado para a experiência.

Também não haverá lugar a reembolso total ou parcial para aqueles que não podem ou não querem disfrutar totalmente da experiência, assim como de outros serviços incluídos.

Durante a experiência, o utilizador deverá adotar um comportamento civilizado e respeitoso em relação ao responsável pela experiência, assim como pelas outras pessoas envolvidas.

A Farmer Experience reserva-se o direito de excluir da experiência qualquer pessoa que não adote este comportamento ou revele sinais de estar sob a influência de álcool, ou outras substâncias, e que possam colocar em risco o desenrolar da experiência.

A Farmer Experience não se responsabiliza por qualquer bem que possa ser perdido, esquecido ou roubado. É da total responsabilidade do turista zelar pelos seus bens durante o decorrer da experiência.

O término da experiência é meramente indicativo, mas o responsável pela experiência fará os possíveis para que o horário seja cumprido.

Todavia poderão surgir atrasos, devido a vários fatores, que a Farmer Experience não pode controlar. Por isso, a Farmer Experience não deverá ser responsabilizada por qualquer dano causado no finalizar da experiência, devido ao atraso.

Pagamento e segurança

Todos os preços mencionados na Página, estão indicados em Euros. A não ser que seja estipulado de outra forma, os preços incluem IVA à taxa portuguesa em vigor e todas as outras taxas que possam advir.

O valor monetário da experiência não inclui, nem despesas pessoais nem qualquer serviço que não venha mencionado na descrição do produto. O cliente é totalmente responsável por essas despesas.

O pagamento só poderá ser feito por transferência bancária ou por pagamento por VISA ou Mastercard.

Quando o cliente faz a reserva, as experiências CONFIRMADAS e PENDENTES serão debitadas da sua conta, Se não houver pessoas suficientes para que a experiência se realize, sendo deste modo cancelada, o cliente será reembolsado do seu valor, através de uma transferência realizado por nós.

Se a quantia de dinheiro debitada não corresponder à experiência reservada, o cliente deverá imediatamente reportar a situação à Farmer Experience, para que esta possa ser resolvida o mais rapidamente possível.

Desistência, mudança e cessão de uma experiência

O cliente pode desistir da experiência a qualquer momento, para isso deverá fazer uma comunicação por escrito e enviar para o e-mail da Farmer Experience, geral@camponio.com, e terá o direito ao:

  • reembolso total, se a experiência estiver pendente;
  • reembolso total se a experiência estiver confirmada e a comunicação da desistência for recebida até ao 20º dia antes da experiência;
  • reembolso de 70% da experiência já confirmada, se a comunicação da desistência for recebida entre o 19º e 10º dia antes da experiência;
  • reembolso de 50% da experiência confirmada, se a comunicação de desistência for recebida entre o 9º e o 5º dia antes da experiência;

A partir do 4º dia, inclusive, antes da experiência, não haverá direito a reembolso por desistência.

A contagem de dias inclui sábados, domingos e feriados.

Sempre que possível e quando um cliente, que se inscreveu para uma experiência específica, quer mudar o seu registo para outro produto, ou manter a mesmo, mas noutro dia ou hora, ele poderá fazê-lo, sendo-lhe aplicado prazos e penalidades semelhantes aos definidos para o esquema de desistência.

O cliente poderá transferir o seu registo para outra pessoa, que cumpra todas as condições requeridas para a experiência, logo que informe a Farmer Experience, por escrito até 48 horas da data e hora agendada para a experiência. Cumpre ainda o dever de assegurar informações corretas e adequadas tal como estabelecido no nosso 7º parágrafo “Reservas do Campónio”.

Impossibilidade de cumprimento

Se antes da experiência e devido a factos não atribuíveis à Farmer Experience, a Farmer Experience não puder realizar a experiência, o cliente tem o direito, no prazo de sete dias, depois do facto ter sido comunicado, de desistir da experiência, sendo imediatamente reembolsado de todos os gastos, ou em alternativa ele poderá escolher participar numa outra experiência de valor semelhante.

Se a nova experiência tiver um preço inferior, a respetiva diferença será reembolsada ao cliente.

Reclamações

Na Farmer Experience fazemos o nosso melhor para garantir a satisfação do cliente. Contudo se estiver insatisfeito, por favor escreva-nos uma carta de reclamações.

Somente as que chegam à Farmer Experience, dentro de prazo de 15 (quinze) dias úteis, após a realização da experiência serão tomadas em consideração.

As reclamações só serão aceites se forem reportadas ao responsável pela experiência, durante o seu percurso ou quando termina.

Para este propósito, o turista deverá pedir ao responsável pela experiência o impresso de reclamações, que será igualmente assinada pelo responsável da referida experiência.

Venha connosco e tenha uma experiência completamente diferente.

 

About Campónio

Welcome to the Campónio website. The content and infrastructure of this site, as well as the online touristic experience reservation service, are owned, operated, rendered and provided by Farmer Experience, which is a private limited incorporated company, under the laws of Portugal and liable for the touristic experiences referred above.

Farmer Experience office is located at Startup Santarém, Largo do Infante Santo - Sala 12, 2005-246 Santarém, Portugal.

In order to use our website, you must accept our Terms and Conditions. They are important and contain many legal disclosures that you should read carefully, including terms of sale applied when you buy something from Farmer Experience, through the website or mobile applications, and also the terms specifying permissible uses of the website.

 

Acceptance of Terms and Conditions

Farmer Experience operates this website, http://www.camponio.com, or any other application, including mobile one, through any mean (from now on designated in a general way as “Site” in this document of Terms and Conditions). By using our Site and Farmer Experience services through the Site, you (“you” or “End User” or “he”) accept these Terms and Conditions, as well as our Privacy Statement and other rules governing the use of the website and the contracting of services offered by Farmer Experience. The term “using” includes any person or entity that accesses, uses and registers on the site. The terms and conditions herein become the exclusive and binding agreement. If you do not accept the terms of this agreement, stop immediately accessing the site and do not use any Farmer Experience service or purchase any product offered through the site.

In the registration process, the user should indicate whether he accepts these Terms and Conditions, as well as the Privacy Policy in force.

To do so, please read the contents of such terms in detail, as they contain important information about your rights, how we treat and obtain your personal data and the rules governing the relationship and the link between Farmer Experience and the users.

Your access to this website and the use of it constitutes your agreement and acceptance of these terms of use, as well as, any other document which reference is made by this one.

By accepting these Terms and Conditions you are declaring you are at least 18 years old and that you are able to create a binding agreement, and a legal obligation in accordance with the Portuguese civil law and the laws of electronic commerce, approved by the Dec. Lei 7/2004, 07.01.

To the extent permitted by law, these terms and conditions and the provision of our services shall be governed by and construed in accordance with Portuguese law and any dispute arising out of these general terms and conditions and our services shall exclusively be submitted to the competent court.

 

Modification of this Agreement

We reserve the right to discontinue or modify any part of this Agreement whenever we deem necessary or desirable at any time. These changes will be immediately effective for new and existing users of our Site and for all vouchers purchased after the effective date of the change or from the moment it is made known to the user, whatever occurs first. We suggest that you revisit our Terms of Use from time to time to ensure that you keep informed of any change of the Site. Your use of the Site after we update these Terms of Use will constitute the acceptance of the modified Terms of Use.

We also reserve the right to change, abandon or cease any aspect or feature of our services on the Site including, but not limited to, requirements for the access and usage of the tourist experiences.

 

Disagreements

We will make every reasonable effort to resolve any disagreements that you may have with Farmer Experience. If those efforts fail, by using this Site you agree that any claim, dispute or controversy you may have against Farmer Experience related to or connected in any way with this Agreement, our Site or the purchase of any experience, shall be solved in the Court Jurisdiction.

Scope of our service

Through the website we (www.camponio.com) provide an online platform through which you can learn, select, plan and purchase the tourist experiences.

On the website for each service/experience is defined the content of the experience and its specific conditions as well as where it begins and ends.

Travel expenses to the place of the beginning of the experience or from where it ends to your destination are on costumer’s own account.

Whenever possible, Farmer Experience will make available on its website an application that enables the customer/user to know the best way to travel to the place where the experience begins.

However, as this application is based on technological solutions that are not of our responsibility, this travel does not integrate our services and this information only intends to be a particular support for the customer’s/user’s travel, i.e., Farmer Experience is not responsible for the accuracy of the information provided to consumers.

This information aims to help the tourist to optimize his stay, taking full advantage of it.

Nevertheless, the information about the experiences and context is just an opinion/interpretation of the authors, aimed to enrich the users’ tourism experience and based on their research work and empirical and subjective experience of the region itself. Therefore no legal consequences can be taken besides those that result from the mere expression of an opinion.

Despite our efforts to provide a suitable technological solution for the (above mentioned) purpose, Farmer Experience will not be liable for any interruption (due to any temporary and/or partial breakdown, repair, upgrade, maintenance, unavailability or failure) of our website.

Our services are available for personal and non-commercial use only. Therefore, you are not allowed to re-sell, deep-link, use, copy, monitor (e.g. spider, scrape), display, download or reproduce any content or information, software, products or services available on our website for any commercial or competitive activity or purpose, unless there is an express authorization of Farmer Experience for this purpose.

 

Description of our services

Farmer Experience is responsible for organizing and delivering products named “experiences”, aimed for an international DIY tourist, who enjoys and values the contact with people and traditions of the geographical areas we cover.

These experiences are aimed for adults with autonomy. Unless the experience defines a different age or a limit of another kind, the following individuals may also participate:

Children up to the age of 12 if accompanied by adults;

Individuals with special needs, if accompanied by autonomous adults, and legally attributable to assume responsibility for them.

Farmer Experience works directly with its clients, assuming any liability for services provided by its suppliers and established partners.

We cannot be held liable for circumstances arising from acts of God , force majeure or any other event beyond our control like strike, disorders, wars and civil conflicts; or on the other hand, natural phenomena, earthquakes, hurricanes, floods, changes, delays and/or cancellations of flights or other means of transport to prevent from enjoying the experience.

After entering the site, the tourist indicates the period of time he wants to stay in the geographic areas we work at (day and time of arrival and departure), and select, from a predefined list, his thematic preferences for the experience selection.

Based on these assumptions, the website suggests/lists a set of experiences which best address those preferences set in the period of time of his stay.

The description of the experience as well as what is included or not, is described in the site.

The right to purchase or participate in any one of the experiences contained in the Site constitutes an express and unequivocal acceptance by the customer of these Terms and Conditions as well as the specific conditions defined in the experience itself, which are considered an integral part of the delivery experience contract.

Campónio reservation

To book the experience you want to do, you should indicate for each one: the number of adult participants and the number of children under the age of 12. Later during the booking procedure, you will have to indicate if any of the participants, adult or child, has any kind of special needs. If so, you must specify in the “comments” section what kind of special need, the degree of limitation implied and the precautions that should be taken into account.

Farmer Experience is not responsible for: an incorrect indication of the number of participants; number and age of children participating; the number of people with special needs (listed in the number of adults identified); the lack of or incorrect information about the type of special need; the degree of limitation that implies and care of these individuals as well as other information that is specifically requested in the experience sheet. In these circumstances, Farmer Experience reserves the right not to admit in the travel experience the participation of people from whom lacks full and accurate information to do a proper delivery.

The refusal of entrance or incomplete enjoyment of our services, caused by the insufficient or incorrect information given by the client during the purchase, will not give place to any refund or other form of compensation for the non-enjoyment of the service.

When booking a travel experience, the tourist will be registering for the participation of a selected experience in time and place specified in the booking record. However, all experiences have a minimum number of participants, so Farmer Experience reserves the right to cancel the experience if this number is not reached.

The booking of the experience only becomes effective after your payment, in other words, after the purchase. You will then receive an email with registration information on the experience.

If the minimum number of participants is reached with your reservation, you will immediately receive an e-mail confirming your reservation. Otherwise, your reservation will be shown as PENDING.

On some of the experiences the booking will only be CONFIRMED after we’ve checked with the venue for availability, which can take one day more after we’ve guaranteed the minimum number of participants.

If the experience is considered Farmer Experience the deadline of pending (or assurance of the experience) is indicated. Farmer Experience will inform the tourist whether or not the experience will take place until the deadline.

In case of cancellation of a PENDING experience, Farmer Experience will inform the user by email (to the email address listed in the customer registration) and will also update the state of reservation in the personal customer area.

Enjoyment of the experience

In order to enjoy the travel experience, Farmer Experience customer should be present at the time and place indicated in the Voucher. The user must present the Experience Voucher on paper or digitally to the Experience Leader, and an identification document that should correspond to the name entered on the Site at the time of booking.

There will be no refund if the customer or the user arrives with a delay of more than 15 minutes considering the time and place previously scheduled for the experience.

There will also be no full or partial refund for those who cannot or do not want to fully enjoy the experience as well as many of the services included.

During the experience, the user should ensure an civilized and respectful behaviour towards the leader and other people involved. Farmer Experience reserves the right to remove from the experience anyone who does not respect this behaviour or shows signs of being under the influence of alcohol or other substances that may put at risk the good development of the experience.

Farmer Experience is not responsible for any personal property which can be lost, forgotten or stolen. It is the tourist’s responsibility to keep his personal property safe during the enjoyment of the experience.

The ending time of the experience is only an indicative; but the responsible for the experience will try to ensure it will be accomplished.

Nevertheless, there may be delays due to multiple factors, not controllable by Farmer Experience, so Farmer Experience should not be responsible for any damage caused due to the delay at the ending of the experience.

Payments and security

All prices indicated on the site are expressed in Euros. Unless otherwise stipulated, they include VAT at the Portuguese tax rate and all other taxes that may be incurred.

The monetary value of the experience does neither include any personal expenses nor any service that is not indicated on the product description. You are fully responsible for these expenses.

Payment you can choose to use a regular bank transfer or any other credit card accepted (Visa, Mastercard, American Express, or any other credit card listed on the site).

When you are booking, the CONFIRMED and the PENDING experiences will be debited. If there aren’t enough people for the experience to take place and it is cancelled, its monetary value will be refunded.

To proceed with the payment of the monetary value of the experience, the customer should provide the details of his credit card, including the expiration date and the 3 (three) security digits at the time he makes the request and/or accepts the purchase of the service and/or product listed in supply concerned. The Web Site does not undertake banking operations that the client should do to be able to make online purchases.

If an amount of money which does not correspond to the booking experience is wrongly debited, the customer should immediately report the situation to Farmer Experience, in order to solve that situation as quickly as possible.

Withdrawal, changes and assignment of an experience

The customer may give up on the experience at any time, by written communication sent to Farmer Experience email geral@camponio.com, and he has the right to:

  • The full refund, if the experience is pending;
  • The full refund if the experience is confirmed and the withdrawal communication was received until the 20 th day before the experience;
  • The refund of 70% of the confirmed experience, if withdrawal communication was received between the 19th and the 10th day before the experience;
  • the refund of 50% of the confirmed experience if the withdrawal communication was received between the 9th and the 5th day before the experience;

From 4th day, inclusive, before the experience, there will be no refund due to withdrawal.

Day counting includes Saturdays, Sundays and holidays.

If possible and whenever a customer subscribed to a particular experience wants to change his registration to another travel or to the same in a different date and time, he can do so, being applied analogue deadlines and penalties to those defined for the withdrawal scheme.

The customer may transfer his registration, to another person who satisfies exactly all the conditions required for the experience, as long as he informs Farmer Experience, in writing, until 48 hours before the date and time scheduled for the experience and complies with the duties of ensuring the correct and appropriate information, as set out in our 7th paragraph “Campónio Reserve/ Reservation”.

Failure to comply

If before the experience and due to facts not attributable to Farmer Experience, Farmer Experience is unable to carry out the experience, the customer has the right, within seven days after such fact has been communicated, to give up the travel experience, being immediately refunded all amounts paid or, alternatively, he can choose to participate in another experience of equivalent price. If the new experience has a lower price, the respective difference amount will be refunded to the costumer.

Complaints

At Farmer Experience we try to do our best to keep all Customers happy. However, if you are dissatisfied, please write us a complaint letter. Only those presented to Farmer Experience within fifteen working days after the travel experience will be considered. Complaints can only be accepted if reported to the responsible for the delivery of the experience, during the course of it or when it ends.

For this purpose, the tourist shall request from responsible for the delivery of the experience the complaint document, that will then be signed by the responsible for the experience.